آماده‌باش مدیریت بحران برای برف و کولاک در تهران/ هشدار جدی به کوهنوردان

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از آماده‌باش دستگاه‌های امدادی درپی پیش‌بینی وقوع کولاک و بارش برف در مناطق شمالی این استان خبر داد و از کوهنوردان اعم از حرفه‌ای و آماتور خواست که به هیچ عنوان در روز دوشنبه و سه‌شنبه به ارتفاعات صعود نکنند.

به گزارش ایسنا، حامد یزدی‌مهر با اشاره به صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع رگبار، وزش باد شدید کاهش محسوس دما، بارش برف و تگرگ و وقوع کولاک و مه در مناطق شمالی به ویژه ارتفاعات استان تهران اظهارکرد: این مخاطرات برای عصر روز دوشنبه ۲۹ آبان تا روز سه شنبه ۳۰ آبان ماه پیش‌بینی شده و لازم است که کوهنوردان اعم از کوهنوردان حرفه‌ای و آماتور از صعود به ارتفاعات در این ایام پرهیز کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار زرد که روز قبل صادر شد، گفت: پیرو هشدار قبلی نیز همچنان تاکید می‌شود که مردم از توقف در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها، پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و پرواز با هواپیماهای سبک و بالگرد در این بازه زمانی پرهیز کنند و مستحکم‌سازی سازه‌های موقت مانند پوشش گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی نیز در اولویت قرار بگیرد.
یزدی مهر در ادامه بر ضرورت آماده باش دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: به شهروندان توصیه می‌شود با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته مبنی بر احتمال اختلال ترددها در جاده‌های کوهستانی و نقاط سردسیر در صورت امکان از سفرهای غیر ضروری خودداری کنند. همچنین برابر ابلاغیه مدیریت بحران نیز تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند و لازم است که آمادگی لازم برای پیشگیری از حوادث و همچنین امدادرسانی به حوادث احتمالی را داشته باشند.

همچنین ببینید

ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند

سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران ساعت کاری ادارات به منظور مدیریت مصرف برق از ۱۵ خرداد تغییر خواهد کرد و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *