ایجاد ۳۰۹ نهالستان از سوی بخش خصوصی

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با تاکید بر ثبت تمام فرایند نهال‌کاری در سامانه «ساتک» اظهار کرد: حدود ۳۰۹ نهالستان از سوی بخش خصوصی ایجاد شده و طبق اهدافی که در سازمان دنبال می‌شود در حالا حاضر ۲۴۸ میلیون و ۶۰۰هزار اصله نهال تولید شده و بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال آماده کاشت است.

به گزارش ایسنا، عباسعلی نوبخت در پنجاهمین نشست طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله نهال که صبح امروز در سازمان منابع طبیعی برگزار شد، اظهار کرد: کاشت یک میلیارد اصله نهال درواقع چتر سبز مهربانی است که در تمام نقاط کشور ایجاد می‌شود و در تمام کشور برای انجام این کار رفاقت ایجاد شد. تمام اقداماتی که برای کاشت نهال انجام می‌شود، باید در سامانه‌ «ساتک» ثبت شود.
رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با تاکید براینکه هدف از کاشت یک میلیارد اصله نهال داشتن ایرانی سرسبز با مشارکت مردم است، تاکید کرد: در میزان اهمیت فرایند تولید و کاشت نهال، ۳۰ درصد موضوع تولید و کاشت و ۷۰ درصد مسئله نگهداشت اهمیت دارد.
وی افزود: در برخی استان‌ها گودبرداری برای کاشت نهال انجام شده است اما در نهایت به دلیل اینکه شرایط آب و هوایی باید برای کاشت مناسب باشد، با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت ممکن است زمان آغاز کاشت نهال در هر منطقه‌، متفاوت باشد.
به گفته نوبخت کاشت نهال‌ها باید با نظرات کارشناسی صورت گیرد چراکه اگر در کاشت گونه‌های مناسب برای هر نقطه اشتباه کنیم، هزینه‌ها افزایش می‌یابد و باید سال آینده آن‌ها را واکاوی کنیم. این نهال‌ها فرزندان ما هستند که با زحمت بسیار زیاد و بدون اعتبار تولید شده‌اند و باید از آن‌ها مراقبت کنیم تا آسیبی به محیط زیست و طبیعت وارد نشود.
ادامه دارد..

همچنین ببینید

ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند

سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران ساعت کاری ادارات به منظور مدیریت مصرف برق از ۱۵ خرداد تغییر خواهد کرد و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *