بیش از ۴۰ هزار متقاضی موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شده‌اند

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: پرداخت وام ودیعه مسکن ادامه دارد و همچنان پیگیر همکاری تمامی بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات هستیم.

با وجود آنکه فصل نقل و انتقالات بازار مسکن به اتمام رسیده است اما هنوز تعداد زیادی از مستاجران موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن نشده اند و تعدادی از مستاجران همچنان در بانک ها به دنبال دریافت تسهیلات ودیعه مسکن هستند که همین امر باعث شده که دولت پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن را تمدید کند.
طبق آخرین آمارهای ارائه شده از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه وشهرسازی،  برنامه پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان واجد شرایط در مراحل اجراست و در ۶ ماه ابتدای امسال به بیش از ۴۰ هزار متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت شده است.
همچنین طبق بررسی های صورت گرفته وزارت راه وشهرسازی در راستای تنظیم و ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، همکاری گسترده‌ای برای تدوین طرح با مجلس انجام شد. اهم محورهای این طرح شامل ساماندهی مشاوران املاک، اخذ مالیات از اراضی بایر، توسعه سامانه ملی املاک و اسکان کشور، ارایه مشوق به موجران، تعین حداکثر نرخ افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط اضطرار، کشف بازه قیمت مسکن و اجاره‌بها، پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، ایجاد سکوهای ثبت رسمی اسناد و املاک و سازماندهی، خرید و فروش امتیازهای طرح‌های حمایتی تامین مسکن است.
در همین رابطه حسین جنتی مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران اعلام کرد: روند پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن و همچنین تسهیلات ساخت در تمامی شهرهای استان تهران در حال اجرا است و هیچ مشکلی از لحاظ ثبت نام متقاضیان در این بخش وجود ندارد.
وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن در حال حاضر نقش بسیار موثری در بهبود وضعیت بازار اجاره مسکن دارد و در صورت همکاری بانک ها در این بخش شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن به ویژه بازار اجاره که در تهران دارای شرایط خاص و تورمی است خواهیم بود.
گفتنی است طبق آخرین آمار بانک مرکزی، از ابتدای این طرح تاکنون، ۳۵۲ هزار ۴۸۲ پرونده برای متقاضیان  متقاضیان وام ودیعه مسکن تشکیل شده که از تعداد مزبور ۳۱۰ هزار و ۵۵۳ نفر به مبلغ ۱۸.۲۳ همت موفق به اخذ تسهیلات شده اند.

همچنین ببینید

کارت بانکی این شش بانک حذف می‌شوند

اقتصاد 100- بانک مرکزی از آغاز اجرای طرح «کهربا» خبر داد. این طرح نوین، گامی مهم در راستای تنوع‌ بخشی به ابزارهای پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *