توافق معاونت‌های شهرداری تهران برای ساخت ۴ پارکینگ عمومی

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک با همکاری معاونت فنی و عمران شهرداری تهران برای اجرای ۴ پروژه دیگر احداث پارکینگ عمومی به مرحله توافق رسیده‌اند.

به گزارش ایلنا، هادی حق‌بین، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با اشاره به توجه مدیریت شهری فعلی به نهضت پارکینگ‌سازی اظهار کرد: آنچه الان در دستور کار معاونت فنی و عمرانی قرار دارد، پروژه پارکینگ طبقاتی نیایش است که فعال بوده و به مراحل خوبی رسیده است.
وی با بیان این که امیدواریم که تا پایان سال جاری، سازه پروژه را که سال‌هاست رها شده، به مرحله فندانسیون برسانیم، گفت: تکنیک ساخت این پروژه به روش تاب‌دار است و سازه از بالا به پایین اجرا می‌شود و از این جهت و به لحاظ فنی بسیار خاص است.
حق‌بین خاطرنشان کرد: پروژه پارکینگ امیرکبیر را سال گذشته تقدیم مردم کردیم و پروژه پارکینگ مینابی را ظرف ۲ تا ۳ ماه آینده با ظرفیت پارک ۴۵۰ دستگاه خودرو تحویل شهروندان منطقه ۱۵ خواهیم داد.
معاون شهردار تهران با تاکید بر این که معاونت حمل‌ونقل و ترافیک با همکاری معاونت فنی و عمران شهرداری تهران برای اجرای ۴ پروژه دیگر احداث پارکینگ عمومی به مرحله توافق رسیده‌اند، ادامه داد: این ‌پروژه ها در مرحله طراحی قرار دارد؛ زمین‌ها تحویل داده شده است و به محض نهایی شدن طرح‌ها، پیمانکار انتخاب می‌شود و وارد فاز اجرا می‌شویم.
وی با اشاره به ظرفیت هر یک از پارکینگ‌های در دست احداث عنوان کرد: پارکینگ نیایش ظرفیت ۱۲۸۰ خودرو، امیرکبیر حدود ۵۰۰ خودرو و مینایی هم ۴۵۰ خودرو را دارد.
حق‌بین به مبلغ اعتبار هر کدام از این سه پروژه نیز اشاره و بیان کرد: برای پارکینگ‌های نیایش، امیرکبیر و مینایی به ترتیب تقریبا ۷۰۰ میلیارد، ۲۶۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.
معاون شهردار تهران با بیان این که پارکینگ امیرکبیر آماده احداث است، گفت: پارکینگ امیرکبیر یک پروژه حدودا ۱۰ ساله است که به دلایل مختلف از منطقه به سازمان ترافیک ‌و بخش‌های مختلف مدیریتی معطل شده بود و مشکلات اعتباری داشت.
براساس گزارش پایگاه خبری شهر، حق‌بین در پایان گفت: از ابتدای مدیریت شهری ششم پروژه پارکینگ امیرکبیر در اختیار معاونت فنی و عمرانی شهرداری قرار گرفت و در حال حاضر حدود یک سال است که به شهروندان سرویس می‌دهد.

همچنین ببینید

ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند

سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران ساعت کاری ادارات به منظور مدیریت مصرف برق از ۱۵ خرداد تغییر خواهد کرد و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *