وحشت صبحگاهی با سقوط جرثقیل در مشهد + عکس

رییس اداره ایستگاه ۳۰ سازمان آتش نشانی مشهد گفت: جرثقیلی هنگام جابجایی مصالح ساختمانی در غرب این شهر سقوط کرد.

بهد پزارش رکنا، سرآتشیار محسن مرادی خرم آباد روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: در یک پروژه ساختمانی ۶ طبقه، هنگام جابجایی بتن های ساختمانی به وسیله “تاور کرین” ، نقص فنی موجب سقوط این جرثقیل ثابت و مصالح بر روی ساختمان شد.
وی اضافه کرد: بتن های ساختمانی در میان اسکلت این ساختمان گیر کرده بود و خوشبختانه این حادثه تلفات جانی در پی نداشت اما خسارات مالی بر جای گذاشت.

تاور کرین به نوعی ماشین می‌گویند که برای بلند کردن، پایین آوردن و جا به جایی مصالح ساختمانی سنگین یا حجیم به اطراف استفاده می‌شود. این ماشین یک جزء حیاتی در ساخت ساختمان های بلند، سازه‌های عظیم و طرحهای پیچیده است و برای کنترل و هدایت تجهیزات سنگین در ارتفاعات ساخته شده است.
رییس اداره ایستگاه ۳۰ سازمان آتش نشانی مشهد گفت: با توجه به وقوع چند باره این گونه حوادث در این کلانشهر که حتی منجر به فوت افراد و به ویژه اپراتورهای تاور کرین ها هم شده بود، ضروری است که علاوه بر استفاده از تجهیزات و جرثقیل های استاندارد و ایمن، برای هدایت این جرثقیل ها از افراد با تجربه و حرفه ای استفاده و موازین ایمنی نیز رعایت شود.

هزار و ۶۰۰ آتش نشان در کلانشهر مشهد خدمت رسانی می کنند.

همچنین ببینید

ساعت کاری ادارات از این تاریخ تغییر می‌کند

سخنگوی صنعت برق گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران ساعت کاری ادارات به منظور مدیریت مصرف برق از ۱۵ خرداد تغییر خواهد کرد و تا ۱۵ شهریور ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *