ریزش قیمت طلا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، روز دوشنبه در حالی بازارهای جهانی بازگشایی شد که هم بیت کوین و هم طلا در این روز به زیر مرزهایی که هفته پیش فتح کرده بودند بازگشتند.

قیمت هر اونس طلا در حالی که هفته گذشته را بالاتر از مرز 2 هزار دلاری به پایان برده بود، روز دوشنبه برای ساعاتی تا سطح قیمتی 1983 دلاری ریزش داشت. این در حالی است که مجددا تمام تمرکز بازارها به سمت پیش بینی ادامه اقدامات فدرال رزرو بازگشته است.

این اتفاق در حالی افتاد که تا میانه روز قیمت طلا افزایشی هم بود و تا قیمت 2015 دلاری بالا رفته بود. این موضوع سبب شده بود تا برخی تحلیل گران ریزش قیمتی روز جمعه را پایان یافته تصور کنند. با این وجود تحلیل گرانی بودند در هفته قبل که ریزش قیمت طلا تا مرز1960 دلار را حتی اصلاحی طبیعی می دانستند.

در حال حاضر برخی مرز 1980 دلاری را مرز حمایتی طلا عنوان می کنند. این ریزش قیمتی در حقیقت ادامه واکنش طلا به مواضع مقامات فدرال رزرو درباره نیاز اقتصاد آمریکا به یک مرتبه دیگر افزایش نرخ بهره بود.

کریستوفر والر از مقامات فدرال رزرو و رییس فدرال رزرو آتلانتا رافائل باستیک هفته گذشته اعلام کردند که بانک مرکزی آمریکا باید در جلسه آینده نرخ بهره را 25 صدم درصد دیگر افزایش دهد. در حال حاضر بازارها برای این افزایش شانسی بیش از 84 درصد قائل هستند.

همچنین امروز قیمت بیت کوین بیش از 2 درصد کاهش یافت. در حالی که روز گذشته قیمت بیت کوین در قیمت 30 هزار و 310 دلاری به کار خود پایان داده بود، قیمت بزرگ ترین رمزارز جهان طی یک روز نزدیک به هزار دلار کاهش قیمت داشت.

اتریوم نیز امروز نزدیک به 0.7 درصد کاهش قیمت داشت تا قیمت این رمزارز به سطح 2070 دلار برسد. این در حالی بود که روز قبل از آن قیمت اتریوم تا سقف 2140 دلاری بالا رفته بود.

همچنین ببینید

محل بازارچه دستفروشان در چهارراه ولی‌عصر(عج) مشخص شد

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران از مشخص شدن محل بازارچه دستفروشان در چهارراه ولی‌عصر(عج) خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *