جریمه بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات ساخت باید اجرایی شود

نائب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: باید هرچه سریعتر دستگاه های مسئول برای بهبود و بازگشت رونق به بازار مسکن، بانک ها را برای پرداخت تسهیلات به حوزه ساخت مسکن همراهی کنند.

داود بیگی نژاد گفت:  روند پرداخت تسهیلات ساخت به پروژه های نهضت ملی مسکن توسط بانک ها بسیار کنده شده است و امیدواریم هرچه سریعتر برنامه ریزی برای اخذ جرائم مالیاتی از بانک های که در این زمینه کوتاهی کرده اند اجرایی شود تا شاهد افزایش روند پرداخت تسهیلات باشیم.
او می‌گوید: باید بانک‌ها هرساله ۲۰ درصد از تسهیلات خود را به حوزه مسکن اختصاص دهند که تا به امروز کمتر از ۱۷ درصد از آن‌ها پرداخت شده است.
به گفته نائب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک کشور  در حوزه پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن متاسفانه سرعت پرداخت بانک ها بسیار کند است و از سوی دیگر قوانینی که بانک ها برای پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به متقاضیان اعلام می کنند با قوانین دولت ها متفاوت بوده است.
او می گوید: متاسفانه شاهد آن هستیم که بانک ها با حبس سرمایه های مردم و سرمایه گذاری در قسمت خرید مسکن به جای تولید مسکن بازار را بهم ریخته و همین امر خود باعث شده که سرمایه گذاران در این بازار ورود نکند.

همچنین ببینید

عیدی کارگران برای روز کارگر

عضو کانون شورای اسلامی کار البرز ابراز امیدواری کرد در هفته کارگر با افزایش قابل توجه مبلغ حق مسکن خبر خوش و عیدی خوبی به کارگران داده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *