مصاحبه با علی شیخ زاده مشاور، مدرس و سخنران حرفه‌ای اصول مدیریت و بازاریابی

مصاحبه با علی شیخ زاده

مشاور، مدرس و سخنران حرفه‌ای اصول مدیریت و بازاریابی

باعث مسرت ما خواهد بود اگر خودتان را برایمان معرفی کنید؟

من علی شیخ زاده هستم.

پدر دو دختر که سنگین‌تر رسالت را بر دوش من نهاده‌اند.

نویسنده بیش از ۱۵ عنوان کتاب و مدرس یا بهتره بگویم معلم حوزه کسب و کار هستم.

در یک خانواده فرهنگی متولد شده‌ام و ساختار خانواده‌ام همیشه برایم مایه فخر و خوشحالی بوده و هست.

مدیرعامل هلدینگ اقتصادی امکان هستم.

 

نظرتون در رابطه با مشکلات و شکست‌های پیش روی کسب‌وکارها را می فرمایید؟

بله حتما، باید عرض کنم که مقابله با مشکلات و شکست‌ها یکی از بخش‌های حیاتی در مسیر هر کسب‌وکار و حرفه‌ای است. من همیشه در مواجهه با مشکلات به عنوان یک فرصت برای رشد و یادگیری پیش قدم بوده‌ام. اولین قدمی که در مواجهه با یک مشکل می‌گذارم، تشخیص دادن ریشه مشکل و تحلیل علل آن است. سپس با استفاده از تجربیات گذشته، به دنبال راه‌حل‌های مناسب می‌گردم.  و در صورت بروز شکست، سعی می‌کنم از آن به عنوان یک فرصت برای ارتقاء فرآیندها و بهبود روندهای آتی استفاده کنم. در نهایت، اهمیت انعطاف‌پذیری و پذیرش تغییرات را به‌عنوان یک ابزار برای مقابله با مشکلات و شکست‌ها مورد تأکید قرار می‌دهم.

 

اگر بخواهید سه تا از کتاب‌های ارتقای فردی نوشته شده را به عنوان بهترین‌های تالیفی خودتون معرفی کنید، کدام ها خواهند بود؟

بدون شک هر نویسنده‌ای، همه‌ی آثارشو دوست خواهد داشت اما اگر بخواهم از بین کتاب‌های ارتقای فردی خودم سه تا انتخاب داشته باشم، خواهم گفت: تابوشکن، آنچه در مزارشریف گذشت و کتابی که بتازگی نگارش آن را آغاز کرده‌ام و در مورد مهاجرت به دیگر کشورها و توصیه‌هایی برای مهاجران است.

 

اگر بخواهید سه تا از کتاب‌های مدیریتی و حوزه کسب‌وکار نوشته شده را به عنوان بهترین‌های تالیفی خودتون معرفی کنید، کدام ها خواهند بود؟

خب بهتره پاسخ این کتاب را براساس میزان استقبال انجام شده از کتاب‌های حوزه‌ی کسب‌وکارم بدم.

اولین امتیاز را کتاب سرطان کسب‌وکار به خود اختصاص میده

دومین امتیاز و انتخاب برای کتاب برندها می‌مانند و سومین انتخاب کتاب الفبای بازاریابی نوین است.

 

به نظر خودتون دلایل موفقیت شما در حوزه زندگی شغلی چیست؟

می‌خوام اینطوری پاسخ بدم که از نگاه من موفقیت زندگی شخصی و شغلی به شدت به هم وابسته‌اند. کسی که زندگی شخصی خوبی داره قطعا می‌تونه در زندگی شغلی خودش به دلیل کانون حمایت خانواده موفق باشه. البته استثناهایی تو این حوزه وجود داره اما دست کم برای من چنین بوده است.

دلایل موفقیت زندگی شغلی من در ابتدا آرامش و شرایط مناسب خانوادگی، سپس پشتکار و جدیتم و در انتها انضباط فکری و فیزیکی من هست.

نظم بخش لاینفک روزمره من هست و بنظرم این نظم در کنار پشتکار و جدیتم باعث شده از دیدگاه بسیاری از دوستان و آشنایان انسان موفقی باشم.

این روزها مشغول چه کارهایی هستید؟

واقعیت دو تا کتاب در دست نگارش دارم که براشون خیلی وقت می‌ذارم.

در اندیشه توسعه تجارت خودم به خارج از مرزهای ایران و بین المللی کردن آن هستم. برای این کار گروه آی.بی.اس را در کانادا تاسیس کرده‌ام که بتوانم پل محکمی بین فعالان حوزه کسب‌وکار ایران و کانادا بزنم.

و همچون بسیاری از مردانی که خانواده خود را دوست دارم، وقتم را صرف دخترانم، همسرم و پدر و مادرم نموده‌ام که از لحظات کنار هم بودنمان نهایت بهره را ببریم چراکه عمر کوتاه و زمان هم کم هست و باید در لحظه‌ها جاری شویم.

 

تا چه اندازه به حوزه آموزش علاقمند هستید؟

من عاشق آموختن، مطالعه و انتقال تمام آن چیزی که به دست آورده‌ام هستم. بدین سبب از هر فرصتی برای آموزش یافته‌هایم استقبال میکنم. تا کنون نیز بهترین کرسی‌های تدریس در داخل و خارج از کشور را داشته ام و تدریس برای من همیشه جذاب بوده چراکه بیش از موثر بودن برای دیگران، برای عمق بخشیدن به داشته های خودم به آن نگاه کرده‌ام. از هر کلاس و سمیناری که بیرون می‌آیم احساس میکنم نسبت به ساعت قبل آن بسیار بیشتر آموخته‌ام.

تدریس برای من یک عشق بی پایان به معلمی است که میراث ماندگاری از یک پدر و مادر فرهنگی است.

 

بسیار ممنونیم از اینکه همراه ما بودید و امیدواریم این مصاحبه برای مخاطبان ما نیز موثر و کاربردی باشد.

همچنین ببینید

کلیه پروازهای فرودگاه مهرآباد تا ساعت ۱۲ لغو شد

روابط عمومی فرودگاههای کشور : طبق اعلام شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور ابطال پروازهای فرودگاه‌ مهرآباد تا ساعت ۱۲ امروز تمدید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *