ویروس آبله میمون روی سطوح تکثیر می‌شود

به گزارش مشرق، محققانی که این موضوع را مطالعه کردند دریافتند که دما تفاوت‌هایی ایجاد کرده است. این ویروس می‌تواند تا ۱۱ روز در دمای اتاق روی سطح زنده بماند. در دمای ۴ درجه سانتیگراد می‌تواند تا یک ماه زنده بماند.

«تونی مایستر»، نویسنده این مطالعه از بخش ویروس شناسی مولکولی و پزشکی در دانشگاه روهر بوخوم آلمان، توضیح داد: «ویروس های آبله به دلیل توانایی خود برای عفونی ماندن در محیط برای مدت طولانی مشهور هستند. با این حال، برای آبله میمون تا به حال از زمان دقیق آن اطلاعی نداشتیم.»

میستر در بیانیه خبری دانشگاه گفت: «نتایج ما از توصیه سازمان جهانی بهداشت برای استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های سطح حاوی الکل حمایت می‌کند.»

تیم مطالعه، ویروس را روی صفحات فولادی ضد زنگ استفاده کرد و آنها را در دماهای مختلف قرار داد: در دمای ۲۲ و ۳۷ درجه سانتیگراد.

محققان تغییر کمی در میزان ویروس عفونی در چند روز اول در هر دمایی پیدا کردند.

پنج روز طول کشید تا غلظت ویروس در دمای ۲۲ و ۳۷ درجه سانتیگراد به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

پس از شش تا هفت روز در دمای ۳۷ درجه، هیچ ویروسی با قابلیت تولید مثل شناسایی نشد.

حدود ۱۰ یا ۱۱ روز طول کشید تا هیچ عفونتی در دمای ۲۲ درجه امکان پذیر نباشد.

در دمای ۴ درجه سانتیگراد، ۳۰ روز طول کشید تا ویروس دیگر عفونی نشد.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که مردم هنوز هم می‌توانند بعد از تقریباً دو هفته از سطوح خانه به آبله میمون مبتلا شوند.

این بدان معنی است که ضد عفونی کردن سطوح مهم است. محققان خاطرنشان کردند که ضدعفونی کننده حاوی الکل روی ویروس ابله میمون بسیار مؤثر بودند، در حالی که ضدعفونی کننده‌های حاوی پراکسید هیدروژن این فایده را نداشتند.

منبع: مهر

همچنین ببینید

منابع طبیعی ویتامین B12

کمبود ویتامین B12 می‌تواند علائم مختلفی از جمله خستگی، سردرد، افسردگی، رنگ پریدگی یا زردی پوست، اختلالات ذهنی، درد و التهاب در دهان و زبان را ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *